2013/12/08

2 advent

Då har första jobb veckan gått och det har varit en tung vecka för jag har börjat redan kl 6:00 för jag och Magnus har åkt ihop till jobbet och det har varit skönt att inte behöva köra varje dag för det har han gjort.

Det känns riktigt bra att komma igång efter några veckors ledigt.

Sen kom helgen och igår så bakade jag en sats med lussebullar och mormors kavlade potatismjölskakor som är så goda och i fredags så bakade jag snickerskaka och den blev faktiskt riktigt god och sonen tyckte väldigt mycket om den.

Sen så var jag och Magnus upp till Jessica för att fira henne i förskott då Madde var upp och hälsade på. Sen blev det julbord för Magnus och jag åkte upp till mamma och pappa och där så var Dan och Kevin och hälsade på.

Tyvärr så var det inte så jätte bra med älskade mamma utan det var jobbigt att se henne lida så. Sen åkte jag hem och hinner inte vara hemma så jätte länge innan Danne ringer och säger att det är dags att komma in igen för det var inte så långt kvar. Jag kastar på mig lite kläder och iväg igen och när jag kommer ut på flygrakan mot Borlänge så känner jag bara ett lugn som går genom kroppen på mig och så tänker jag bara mamma har fått somna in och tyvärr så hann jag inte fram men pappa höll henne i handen när hon tog sitt sista andetag.

När jag kom så kom pappa ner och öppnade åt mig och talade om att det jag känt var så sant så och när jag kom upp och in till mamma så låg hon där så fridfull som hon bara kan och det är så skönt att se att hon inte har ont längre. Det var en underbar känsla för mig men samtidigt väldigt jobbig för nu så har jag ingen mamma i livet längre som jag kan prata med om allt men jag har ju min älskade familj där vi alla kommer att finns.

Vi tände ljus och pappa hade en fint kort av mamma som vi ställde dit också. Det är lite blandade känslor som man åkte hem efter denna kväll.

Inatt så har jag inte sovit så många timmar och jag vet inte varför men så är det fast en grej var att Carro inte kunde sova för hon hade så ont i örat så jag gick in till henne en stund och jag trodde att jag skulle kunna somna men tji fick jag för det kunde jag inte och sen gick in till min säng igen och vilade bara för klockan ringde så skulle Magnus upp och iväg till Uppsala på kurs och är borta hela dagen men jag har ju mina älskade barn här hemma. Hampe åkte inte iväg på match idag för han visste att han inte skulle orka köra som han brukar så nu håller vi tummarna på att det kommer att gå bra för dom.

Nu ska jag försöka fixa till lite mat till oss här hemma, blir lite rester här hemma i lugn och ro och ska snart hänga lite tvätt.

Ha en bra söndag för jag ska försöka göra min en av mina bästa trots att jag är ledsen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar