2013/12/16

Ny vecka med en massa att göra......

Förra veckan var väldigt jobbig mellan varven för tårarna bara kom och då rann dom hejdlöst och jag kunde inte sluta men det var bara å bita ihop eller bryta ihop men jag lär nog säga att jag försökte att inte gråta på jobbet men nog kom det en hel del tårar där också men det gjorde inget för jag gick undan och dom lät mig vara och göra det jag kan och det jag inte kunde frågade jag om och fick den hjälp jag behövde då.

I måndags förra veckan så var jag ledig även Magnus tog ledigt och så var barnen hemma från skolan och det gjorde dom nog gott så att dom slapp gå dit med röda tjocka ögon och få en massa frågor men det kommer väl frågor ändå. Pappa bjöd mig och Jessica på lunch på stadshotellet i Säter och det var jätte gott och så kändes det som vi kunde prata lite allvar samtidigt som vi kunde skoja lite med varandra och jag tror det är viktigit att kunna både och.  

Jag och Jessica följde med pappa till begravningsentreprenören och han var väldigt trevlig och lugn och tog sig tid med oss och hjälpte till med allt som ska fixas inför begravningen. Vi bestämde datum för begravningen och den blir 20/12 i enskildhet enligt mammas önskemål. Blev ganska mycket gjort där och sen skulle pappa och Jessica ut till Anna-Greta som ska fixa till alla blommor till mammas begravning. Det känns så overkligt att hon inte finns här längre men det är så skönt att hon inte behöver ha ont och lider utan kan få lugn och ro och sova gott. Jag älskar mamma så mycket och det är ett stort tomt hål efter henne men jag kommer alltid att bära med mig henne i mitt hjärta som en glad och positiv mamma:-)

Jag kan lugnt säga att humöret har verkligen gått upp och ner hela veckan som gått och det kommer den att göra ett tag till skulle jag tro för inte tror jag att man glömmer mamma så lätt.

Jag har fått två kort den här veckan och det var från mina svärföräldrar och sen en barndomsvän och det kändes så skönt att veta att dom finns. Jag har ett enormt stöd av Magnus och barnen och så har jag ju givetvis mina syskon och pappa. Jag har även min bästa vän Sandra att ringa till om jag behöver prata om allt och inget utan bara få lite sällskap.

 
Den här bilden har pappa hemma hos sig och ljust  har varit tänt sedan mamma somnade in 7/12. Ljuset fick mamma av moster sista gången hon var uppe och hälsade på mamma och på ljuset är det en bild av två änglar och det är både mamma och moster enl moster. Det är ett så fint ljus och det är nån på mosters jobb som gjort det.
 
I går så var det dags för innebandy DM för Hampe och killarna i IBF Säter P99-00 men det var bara 00:orna som spelade för dom fick inte ha med sig överåriga i denna tunering för det var bara för pojkar 14 år. Tog en bild av lillebror i matchställ och stora syster som fick sitta på sidan av och kolla på för att jag ville ha med henne hela dagen för vi åkte upp till Falun så att vi var där till kl 7:15 då det var samling och kom inte hem förrän efter kl 20:00.
 
 
Mina älskade barn :-)
 
När vi kom hem så tände jag ljus för 3:e advent och så mitt ljus som jag tänder varje kväll till minnet av min älskade mamma. Men jag har inte hittat nåt kort på henne ensam så jag fick klippa bort lite på ett kort så att det bara är hon där och det är ett fint kort tycker jag och det är när barnen är små pluttar och inte så stora som dom är idag.
 
 
 
 
Så här ser det ur vid mitt ljus som är tänt för älskade mamma, svärmor och mormor:-)


 
Nu så blir det inte så mycket mer gjort idag för när jag kom hem så kokade jag potatis som gubben inte hann med idag samt så tog jag disken. Han hade fått hålla på med golfen i ca 1 timme innan den startade sen iväg med Carro till Vårdcentralen med halsen som dom inte gjorde nåt åt utan konstaterade att hon har ett virus men gå med ont i halsen i ca 3-4 veckor är tydligen normalt eller nåt sånt sen skulle han förbreda för lite mat innan han skulle iväg och jobba så jag fick fixa det som blev kvar.
 
Jag var in på SEB idag och skulle sätta in pengar och fy vad krångligt det var för dom har en maskin som man ska skriva in konotnr på och lägga sedlarna där och så ska den godkänna sedlarna men den godkände inte min 500 hundring för enligt maskinen så var den falsk men jag hade ju tagit ut den på bankomaten i Säter så jag kunde inte förstå vad som var fel så han gick iväg till ett annat rum och dit kallade han en person till men det visade sig att jag inte hade någon falsk sedel utan en riktig så han fick ta en annan så att han kunde sätta in resten av pengarna till rätt konto. Usch jag ska då inte byta till SEB utan hålla mig till Handelsbanken.
 
Blir nog en kopp te nu och slappa så ni får ha en riktigt bra kväll.
 
Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar