2014/01/01

Gott nytt 2014

Då var det ett tag sedan jag var in här och skrev lite men nu är jag här igen och jag ska inte skriva så mycket men lite tänkte jag. Ni behöver ju inte läsa om ni inte vill utan det gör ni som ni vill.

Det har inte hänt så mycket här hemma mer än att vi jobbat i fredags och jag i måndags för igår var det ju Nyårsafton och då var man ledig och det var inte så mycket som hände då. Magnus lagade potatisgratäng och kyckling medans jag var ner till farmor och farfars grav och tände ett ljus och in och handlade det sista till maten på em. Jag gjorde min pepparsås och den blev godkänd.

När jag kom hem så blev det till att förbereda lite och diska sedan koka kaffe tills pappa skulle komma och vi skulle se på juniorkronorna spela mot Ryssland och dom vann så nu väntas det Tjeckien på torsdag. Ja ja nog om detta och pappa gillade maten även Zlatan fick lite och han var nog nöjd han också så det är ju bra det. Efter maten skulle pappa varit upp till skogen till vänner med Zlatan men det blev inte så utan han skulle åka förbi dom när han varit till mamma och tänt ljus när han åkte hem för dom bor i Gustafs.

Kvällen hände det inte så mycket mer än att vi bara slappade i soffan och hade det ganska skönt med lite konstigt på tv för det var då inte mycket att se för vi spelar inte Bingolotto som alla andra gör men det gör inget för det har varit så mycket under hela december månad och nu så var det så skönt att bara vara hemma och va. Kunde fläcka ut mig i soffan utan att behöva bry mig om att nån ville sitta brevid mig för sonen och gubben i fåtöljerna och dottern på sitt rum tills hon drog iväg till en kompis och sov kvar.

Vid 12 slaget så var det en hel del smällar ute och folk som smäller upp pengarna i luften men det är upp till dom för vi kan vara inne och titta på och känna att inte slängt bort några slantar på smällare. Det är jättefint men inte värt pengarna tycker jag.

Dagen till ära så har jag varit och hämtat Varro som ska göra oss lite sällskap någon dag innan husse är hemma igen och vill ha hem honom. Det är mysigt med djur och man känner sig välkommen jämt när man kommer hem och det är trevligt att nån blir glad att man kommer hem till dom.

Resten av dagen har bara varit och slappa för jag har ont i halsen, huvudet ännu men det lär väl gå över hoppas jag men man vet inte säkert när det sker.

Ha en fortsatt bra år :-)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar